Kojenecké plavání

Plaváním kojenců nemůžeme chápat učení plaveckého stylu, jako takového. U takto malých dětí nám jde především o to, abychom je vrátily zpět do jejich přirozeného prostředí, jímž voda bezpochyby je.

Čemu plavání prospívá:

  • díky pohybu nožiček se zlepšuje činnost střev a miminko se lépe vyprazdňuje
  • přiměřená námaha má příznivý vliv na kardiovaskulární systém
  • plavání je dobré pro rozvoj motorických schopností
  • pravidelným tréninkem se zvyšuje kapacita plic
  • při plavání se posilují zádové svaly a udržuje se správné, fyziologické zakřivení páteře
  • děťátko získá ve vodním prostředí pocit bezpečí
  • prevence utonutí
  • plaváním a otužováním posiluje dítě svůj imunitní systém
  • naučíte se správné manipulaci se svým miminkem
  • v neposlední řadě se miminko unaví, dobře jí  a spinká

Kdy začít

S plaváním lze začít velmi brzy po narození (jakmile se zahojí pupíček). V tomto věku však nesmí miminko navštěvovat veřejné plavání a proto je pro něj nejlepší, pokud instruktorka dochází do domácího prostředí a plave s miminkem ve vaně.

Jak často plavat

Pro plavání doma ve vaně je ideální četnost 1x-2x týdně. U četnějšího plavání bychom miminko zatěžovali.

Jaká má být teplota vody

Pro novorozence se doporučuje teplota vody min. 35°C, ale ideálnější je 36-38°C. U miminek starších 3 měsíců se teplota vody může postupně snižovat až na 32°C. Kojenci, kteří později navštěvují skupinové plavání v bazénu by měli mít teplotu vody alespoň 30°C.